April 16, 2015

NEGATIVE EXPERIENCE AT LE TSAR SPA - MONTREAL


As a local beauty and fashion blogger, I love to go to spas. However, I must be honest and say Le Tsar Spa, unfortunately is a big let down. After having filed bankruptcy and "trying" to resuscitate their services, this attempt comes close to none. Like, the other numerous negative reviews found online for Le Tsar Spa, it is evident that this spa is not professional. They are notorious for cancelling on their clients last minute, which has happened to me twice. They also do not value customer service, last of all the washroom facilities are NOT clean. If you want tips on a good spa to visit in Montreal, tweet me and I will give you the full details! 


Therefore, here is awareness that this spa should not be visited. These are negative comments, I have compiled online when you google Le Tsar Spa. The english translation is at the bottom of each comment in bold.



1) Attention! Ne vous laissez pas avoir par l'offre promotionnelle très alléchante de cette entreprise. 2 fois sur 3 les rendez-vous sont annulés à la dernière minute ou alors il n'y a personne au spa pour vous recevoir. De plus, la fameuse promotion est bien entendu non remboursable. Arnaque, très frustrant.

Translation: 2 on 3 times your appointment will be cancelled last minute or there is no one there to receive you.


2) Un point négatif par contre, lors d'une consultation l'an dernier on m'avait reçu 30 minutes en retard et à mon premier rendez-vous en juin, c'était 20 minutes en retard et le rendez-vous avait été vraiment très expéditif puisque la cliente après moi était déjà arrivée, j'ai senti que l'esthéticienne allait beaucoup trop vite.

Translation: For my consultation, they received me 30 minutes late and my first appointment was 20 mins late. During my appointment, the esthetician was rushing.


3) Malheureusement, mauvaise expérience. Pas le massage en tant que tel qui était assez bien mais la prise de rendez-vous, la réception, l'endroit ne m'ont pas plu.

Translation: Customer service was poor, the reception was unprofessional.


4) Pour prendre rendez-vous, il faut laisser un message sur la boîte vocale (qui est parfois pleine) et on attend leur retour d'appel. J'ai parfois attendu longtemps avant d'avoir un retour d'appel et c'est arrivé 3 fois qu'ils n'ont jamais rappelé. À éviter pour les gens pressés et qui ont peu de temps, donc. Un moyen qui est assez inefficace.

Finalement, je n'y retournerai pas. Même si j'ai encore droit à 3 traitements avec le bon d'achat que je m'étais procurée.

J'aurais dû venir lire les critiques avant!

Translation: To make an appointment, you have to leave a voice mail on a mailbox that is "already full". They never returned my calls after 3 attempts. Even if I have 3 visits left with my promotion, I won't be going back! I should have payed attention to the bad reviews, they have received.




Better luck, going to another spa, stay stress-free fashionistas!

No comments: